آمیزش جن/س/ی

آمیزش جنسی


آمیزش جنسی

آمیزش جنسی چیست؟

آمیزش جنسی به معنی نزدیکی و جفت گیری است که بین دو دو غیر همجنس انجام میشود که منجر به ارضا نیاز جنسی میشود. آمیزش جنسی بین حداقل دو غیر همجنس میتواند منجر به تولید مثل شود.

 

اعضا درگیر در آمیزش جنسی

اساساً تمام نقاط بدن قابلیت تحریک جنسی را دارند اما برخی نقاط به دلیل تراکم رشته های عصبی مربوط به لذت جنسی به عنوان ارگان های جنسی شناخته می شوند.

نقاط تحریک پذیر در آمیزش جنسی، در بدن زنان پراکنده تر و فراوان تر است وعلاوه بر دستگاه تناسلی نوک پستانها ،باسن و حتی لاله گوش، قوزک پا و یا گردن را در بر می گیرد.در آمیزش جنسی لب و دهان نیز به دلیل پوست نازک خود می توانند حساسیت زیادی نسبت به تحریک جنسی داشته باشند.

 

حالات مختلف آمیزش جنسی

حالات مختلف آمیزش جنسی و نزدیکی بین زن و مرد: حالت اول آمیزش جنسی، این سنتی ترین نوع آمیزش جنسی است که بسیاری برای اولین بار آن را انجام می دهند و بدین صورت است که زن در زیر قرار گرفته و پاهای خود را به اندازه ای که احساس راحتی کند باز می کند و مرد در میان پاهای زن دراز کشیده و عمل دخول را انجام می دهد. در این حالت بهتر است که هراز چند گاهی مرد تمام بدن خود را با بدن زن تماس دهد, حالت دوم این نوع آمیزش جنسی را اصطلاحا پهلو به پهلو مینامند. در این حالت هم مرد و هم زن به پهلو خوابیده و عمل دخول را انجام میدهند. البته میشود حالت اول را به این حالت پیوند زد, یعنی به همان صورتکه مرد روی زن قرار گرفته بود دوتایی به پهلو بخوابند.در مورد نحوه قرار گرفتن دست و پاها, بهتر است که آن را به عهده خانم گذاشت تا به هر صورتیکه راحت تر است, آنگونه انتخاب کند. در این حالت از آنجایی که اکثر نقاط بدن مرد و زن با یکدیگر در تماس خواهند بود لذت بیشتری عاید طرفین میشود.این حالت از آمیزش جنسی از آنجا که زن متحمل فشار زیادی نمیشود و آزادی عمل مناسبتری دارا خواهد بود, در بین خانمها طرفداران زیادی دارد.

 

آمیزش جنسی در زمان حاملگی

در دوران حاملگی بدن زنان دچار تغییرات فیزیکی و درونی میشود. این تغییرات میتواند در برخی از زنها منجر به افزایش تمایل جنسی و در برخی منجر به کاهش میل جنسی و حتی زدگی از تمایل جنسی در طول دوران حاملگی گردد. از آن جا که برخوردهای زن و مرد و فشاری که بر بدن خانمها در هنگام نزدیکی وارد می شود ممکن است به جنین آسیب وارد کند لازم است تا سکس در هنگام بارداری زن با ملایمت و احتیاط انجام شود. روش های مناسب روش در این روش زن زانو زده و مرد از عقب دخول را انجام می دهد. برای استفاده از این روش در زمان بارداری زن باید کف زمین خم شده و تمام قسمتهای سینه و دستان خود را روی زمین بگذارد به طوری که هیچ فشاری بر شکمش وارد نشود. در این حالت بهتر است چند بالش نرم در زیر شکم و سینه زن قرار گیرد تا فشار کمتری بر زن وارد شود. روش پهلو به پهلو در هنگام حاملگی باید از عقب انجام شود یعنی مرد پشت سر زن دراز بکشد و زن پاهای خود را باز کند تا نزدیکی صورت بگیرد.روش هایی که زن در بالا و مرد در زیر قرار دارند این روشها برای آمیزش جنسی و نزدیکی از راه مقعد و برای خانم هایی که جثه بسیار کوچکتری از شریک جنسی خود دارند نیز بسیار مناسب هستند.

 

آمیزش جنسی

آمیزش جنسی

ارگاسم و آمیزش جنسی

ارگاسم در مردان تحریکات جنسی و اروتیکی سبب ساز تغییرات گستردهای در بدن میشود. زمانی که زن و مرد در اثر کنش جنسی تحریک میشوند,تپش قلب دو جنس طی آمیزش جنسی سریعتر میشود و فشار خون در بدن افزایش مییابد.این افزایش در اندام تناسلی مردان موجب بزرگتر شدن آلت مردانه و سفت شدن بدنه آن می شود که نعوظ ( شق کردن ) نامیده می شود. همچنین افزایش ترشح تستسترون ( هورمون جنسی مردانه )، اندورفین (ترشحات عصبی ضد درد ) که کارکردی مشابه تریاک دارند، اکسی توسین و وازوپرسین ( هورمون هایی که علاقه به روابط اجتماعی را افزایش داده و به ایجاد اعتماد میان افراد کمک می کند. ) در خون موجب بالا رفتن احساس خوشی و ایجاد تنشهای مثبت عصبی طی آمیزش جنسی می شود. رفته رفته این تغییرات در جریان مداوم آمیزش جنسی اوج لذت و یرانگیختگی را موجب می شود به ناگاه این تحریکات و تنشها فروکش میکند. این حالت را اصطلاحا ارگاسم یا اوج لذت جنسی می نامند که معمولا چند ثانیه دوام دارد.

 

در هنگام ارگاسم مرد در آمیزش جنسی, انزال (خروج منی ) صورت میگیرد.این مایع غلیظ که از آب، پروتئین ودرصد ناچیزی نمک، آلکالین (ماده ای تلخ مزه با اثر آرامبخش که در برخی گیاهان دارویی وجود دارد )، فروکتوز ( نوعی قند که در برخی میوه ها وجود دارد )و برخی املاح مانند روی تشکیل شده به میزان 2 تا 5 میلی لیتر در هنگام انزال از طریق آلت تناسلی از بدن مرد خارج میشود. زمان نهفتگی ارگاسم در مردان معمولا بسیار کوتاهتر از زنان است که این به خاطر شرایط بدنی و عصبی زنان است که باعث این شرایط در طی آمیزش جنسی میشود.( برخی تحقیقات نشان می دهد 75 درصد مردان در کمتر از دو دقیقه از آغاز آمیزش جنسی به ارگاسم می رسند.) برای رسیدن مردان به ارگاسم تحریکاتی که بر روی آلت مرد همانند عمل دخول در واژن و یا مقعد و یا تحریکاتی که به وسیله زن روی آن انجام میگیرد (نوازش و ...), نقش به سزایی دارد.

 

ارگاسم در زنان- ارگاسم در زنان در طی آمیزش جنسی از فرایند پیچیده تری نسبت به مردان پیروی می کند وبه همین دلیل زمان بیشتری میبرد تا یک زن به اوج لذت جنسی و ارگاسم برسد. ( به طور میانگین 10 تا 20 دقیقه ). ارگاسم در زنان دارای یک روند برای تخلیه است به طوری که زمان خاصی برای بوجود آمدن آن نمیتوان مشخص کرد(همانگونه که در بالا ذکر شد نشانه ارگاسم مردان انزال و خروج منی است) و ممکن است زمان آن تا یک دقیقه طول بکشد.در بیشتر زنان حساس ترین عضو به تحریکات جنسی کلیتوریس ( چوچوله )است که لمس آن بیشترین نقش را در فراهم آوردن لذت در آمیزش جنسی زنان دارد. بسیاری از زنان به ویژه زنان طبقات پائین در کشورهای جهان سوم تاکنون تجربه رسیدن به ارگاسم در طی آمیزش جنسی را نداشته اند و بسیاری از ناراحتیهای روحی می تواند توان ارگاسم را از زنان سلب کند. به عقیده بعضی از محققان در زمینه مسائل جنسی زنان لذت بیشتری از یک رابطه جنسی یا آمیزش جنسی میبرند تا مردان.

البته میزان دقیق آن تاکنون مشخص نشدهاست ولی در برخی موارد محققان لذت جنسی زن را تا ۳برابر بیشتر از لذت جنسی مرد تخمین زده اند.در این میان مردان وظیفه سنگین تری به عهده دارند و باید باکسب مهارت در رسیدن به لذت جنسی به زن کمک کنند.


امروزه تمام دنیا به بن بست های اخلاقی بزرگی در زمینه آمیزش جنسی برخورد کردند که شاید ریشه ی آن نظریه ی فروید بوده باشد. به هر حال بسیاری آمیزش جنسی در زندگی را جالب می دانند ولی طبق نظر سنجیهایی یاد شده بسیاری آمیزش جنسی قبل از ازدواج را باعث سست شدن بنیان خانواده می دانند، دین اسلام آمیزش جنسی را فقط منحصر به ازدواج و کنیزان (زنانی که در مالکیت فردی باشند) که در گذشته بوده است و ازدواج صیغه تایید می کند.آمیزش جنسی از شب زفاف به صورت رسمی صورت میگیرد چه برای مرد و چه زن.

خودداری از قبول واقعیات مربوط به مسائل جنسی سبب بحرانها و مشکلات اجتماعی فراوانی شده است, به صورتی که در سال ۲۰۰۶ در گزارشی که سایت جستجوگر گوگل در رابطه با بیشترین مراجعان به سایتهای پورنوگرافی انجام داده بود حاکی از آن بود که کاربران ایرانی در مقایسه با دیگر کشورها در مقام سوم جستجوگران واژه انگلیسی sex (جنس) از میان تمام کشورهای جهان قرار داشتند. گرایش جنسی که ترجیح جنسی و تمایل جنسی نیز نامیده شده توصیف کننده نوع محل تمرکز تمایلات عشقی، جنسی، احساسی و تخیلی افراد است. رده بندی گرایشهای جنسی موجودات زنده معمولاً برپایه نوع جنسیتی که مورد تمایل آنهاست صورت میگیرد. انواع این گرایشها عبارتند از:

همجنسگرایی: گرایش به جنس موافق

دگرجنسگرایی: گرایش به جنس مخالف

دوجنسگرایی (دوجنسی): گرایش به هردو جنس

بیجنسی: نداشتن گرایش جنسی به هیچکس


همجنسگرایی یکی از گرایشهای جنسی است که مشخصه آن تمایل زیبایی شناختی، عشق رومانتیک، و تمایل جنسی منحصرآ نسبت به جنس همگون با خود فرد میباشد. به فردی که به جنس دیگر گرایش داشته باشد دگرجنسگرا و به افرادی که هم بهجنس دیگر و هم به همجنس خود تمایل دارند دوجنسگرا میگویند. در اصطلاح اسلامی به ارتباط جنسی بین مردان «لواط» (برگرفته از نام لوط پیامبر قومی که به این کار مشهورند) و به ارتباط جنسی بین زنان «مساحقه» میگویند. در گویش مردم عامی افراد همجنسگرا - زن یا مرد - با عنوان عمومی «همجنسباز» خوانده میشوند ولی واژههای دیگری نیز در گفتار عوام برای اشاره همجنسگرایان وجود دارد که معمولاً تحقیرآمیز و محکوم کننده هستند. برای اشاره به همجنس گرایان زن در زبان فارسی معمولاً واژه لزبی بکار میرود که از واژهٔ انگلیسی Lesbian آمدهاست. البته در گفتار ایرانیان به همجنسگرایان زن، طَبَقزن گفته میشده است که به عمل طَبَقزنی اشاره داشتهاست. این لغت امروزه بندرت مورد استفاده قرار میگیرد. پدیده همجنس گرایی همیشه با بشر بوده است و در ادبیات و هنر جهان از زمان بسیار کهن، شاهد اشاراتی به این پدیده هستیم. ·

دگرجنس گرایی که ناهمجنسخواهی هم گفته شده گونهای از گرایشهای جنسی است که در آن فرد به جنس مخالف خود تمایل جنسی دارد، یعنی مرد به زن و زن به مرد گرایش دارد. این نوع گرایش جنسی معمولترین و رایجترین گرایش است.

منبع:forum.iransalamat.com


  http://www.beytoote.com

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد