خود ارضائی جنسی (ویژه)

استمناء به معنای طلب منی کردن است و در اصطلاح به معنای خود ارضائی جنسی است که با وسایل یا بدون وسایلی انجام می شود چنین کاری در اسلام حرام است و آثار فقهی متعددی در حالت های مختلف مانند روزه داشتن بر چنین کاری بار می شود که مطالب و مسایل چنین پدیده زشت شخصی را در زیل می خوانید:



1-اثر جسمی و روانی:


بی تردید چنین عملی موجب سستی و ضعف و افسردگی روان می شود و آثار مخرب بعدی آن مربوط به بعد از نکاح و ازدواج می شود که بی رغبتی و گوشه گیری از مباشرت جنسی و مساله باروری و بارداری را در پی خواهد داشت اصولا اینگونه افراد مبتلا به خود ارضائی، گوشه گیر و تند خو و انزوا طلب می شود و به جای تفکر به تخیل روی می آورند و به جهت اختلالات روانی در بسیاری از مسایل علمی و اجتماعی خود موفق نیستند.

2-حکم فقهی خود ارضائی:


چنین کاری حرام است و شخصی که از این طریق با خروج منی جنب می شود بر او غسل جنایت واجب است و چون عرق جنب از حرام بنابر احتیاط واجب نجس است بنابراین اگر با آب گرم غسل کند عرق می کند باید با آب ملایم و مایل به سردغسل کند تا هنگام غسل عرق نکند و چنانچه انسان در حالت روزه ماه رمضان خود ارضائی کند کفاره جمع بر او واجب می شود یعنی باید دو ماه را روزه بگیرد که سی و یک روز آغازین باید پشت سر هم باشد و شصت فقیر را سیر کند و اگر روزه دار استمناء را در ماه رمضان تکرار کند بنابر احتیاط واجب به تعداد آنها کفاره جمع را تکرار نماید.

3-مقابله و درمان خود ارضائی:


بهترین مقابله با خود ارضائی علاوه بر اراده قوی بر ترک آن، تنها نبودن در فضای مسکونی و محل کار است همچنین انسان از محفل و فضای شهوت آلود جنسی باید خود داری کند، زیرا به علت تزلزل نفسانی تسلیم خود ارضائی می شود.
بهترین پیشنهاد به کسانیکه مبتلا به خود ارضائی هستند ازدواج است تا با تشکیل خانواده از این بلای خانمانسوز رهایی پیدا کنند ولی اگر ازدواج به منظور تشکیل خانواده ممکن نباشد ازدواج موقت با رعایت ضوابط اخلاقی و قانونی انجام شود که چنین تاسیسی نزد خدای بزرگ مطلوب و محبوب است تا اینکه تاسیس منفور و حرام خود ارضائی انجام شود خدا برکت و توفیق را از آن شخص نجس محروم کند و یا اینکه خدای نکرده انسان به دام زنا گرفتار شود.

ازدواج موقت:


غریزه جنسی و میل به جنس مخالف از نعمت‌های الهی است که در نفس انسان تعبیه شده است و خداوند بزرگ پس از گذشت چند سال و رسیدن به سن بلوغ جسمی این میل را در نفس انسان به فعلیت می‌‌رساند. پیدایش گرایش در نفس انسان منجر به انجام یکسری عملیات فیزیکی و ظاهری می‌‌شود که بیانگر میل نفسانی است. نتیجه آن سکونت روحی و آرامش روانی انسان است که سایر آرامش‌ها و تمرکزها را در پی دارد حال این پرسش مطرح است که چند راه برای ارضای جنسی انسان قابل تصور است و کدامیک از این راهها، مشروع و کدامیک نامشروع است چرا؟
به طور کلی راه ارضای جنسی به دو سبب و روش مشروع (مورد رضایت خدای بزرگ) و نامشروع (مورد غضب خدای بزرگ) تقسیم می‌ شود ما ابتدا روش‌های نامشروع را می‌‌شماریم و سپس روش مشروع را مورد مطالعه قرار می‌‌‌دهیم. روش‌های نامشروع جنسی را غیر مسلمانان به ویژه غربی‌ها تبلیغ و ترویج می‌‌کنند و حتی از پردازش علنی آن هم پرهیز ندارند که عبارتست از: 1- خود ارضائی 2- زنا 3- لواط 4- مساحقه 5- مباشرت جنسی با حیوانات 6- رویت صحنه‌های شهوت‌آلود رقص و شو. همه این موارد شش‌گانه حرام است ولی غربیها با ترویج و تبلیغ آنها و تاسیس انجمن‌های مربوطه حتی از طریق این تاسیها فعالیت اقتصادی نیز می‌‌کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد