علاوه بر ویندوز Blue، دیگر مایکروسافتی ها هم سراغ آپدیت سالیانه

عباس واحدی
2013-02-10 19:00:00
به گفته یک منبع نزدیک به مایکروسافت، قرار است ویندوز بلو چیزی بیش از یک آپدیت سالیانه برای ویندوز 8 باشد و در آینده نزدیک شاهد یک حرکت عظیم در آپدیت های معمول تمامی محصولات مایکروسافت خواهیم بود. این آپدیت ها همچنین شامل ویندوز فون، ویندوز سرور و سرویس های آنلاین هم خواهند شد.


به شکل تاریخی محصولات اصلی مایکروسافت معمولا دوره های به روز رسانی سه ساله داشته اند. این دوره زمانی، معمولا یک برنامه زمانی استاندارد و عادلانه در دنیای توسعه نرم افزار است. به خصوص هنگامی که داستان در خصوص سیستم های عامل و مجموعه های تولید محتوا و خلاقیت باشد این موضوع اهمیت بیشتری می یابد. زیرا این اپلیکیشن ها قبل از عرضه برای صدها هزار یا میلیون ها کامپیوتر، نیازمند دوره های تست و آزمون بسیار سختی هستند.

از آنجایی که هر یک از رقبای مایکروسافت (همانند اندروید، آی او اس یا او اس ایکس) دارای برنامه به روز رسانی سالیانه یا سریع تر هستند، ضروری می نماید که مایکروسافت هم به فکر حرکت به سمت برنامه سالیانه ای برای عرضه آپدیت های ویندوز 8، ویندوز فون، ویندوز سرور و سرویس های آنلاین خود باشد. تنها راهی که مایکروسافت می تواند در بازار اسمارت فون ها امیدی به رقابت پیروزمندانه داشته باشد، این است که به گونه ای خود را جلو بیندازد. و این کار تنها با برنامه ریزی جهت عرضه سریع تر نسخه های جدیدتر سیستم عامل امکان پذیر است.

اگر چه چنین موضوعی می تواند حرکتی بزرگ برای بخش های درونی مایکروسافت باشد، اما از سویی هم می تواند یک تغییر عظیم در کار شرکای سخت افزاری این شرکت و کل صنعت عظیم PC باشد. خبرها حاکی از آن است ویندوز بلو از اواسط ۲۰۱۳ با قیمت ارزان از طریق ویندوز استور عرضه خواهد شد. این موضوع باعث می شود که شرکای سخت افزاری نتوانند انحصار خاصی را در این زمینه ایجاد کنند.

البته با توجه به شایعات ویندوز 9 و همچنین برخی شنیده های ویندوز فون 9 هنوز معلوم نیست که این داستان ها قرار است بخشی از آپدیت ویندوز بلو باشند، یا اینکه چیزی جدای از آن عرضه می شوند.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد