مبلغ جدید "یارانه‌ها" در سال 92

مبلغ جدید

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: قطعا اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها در سه ماه اول سال 92 صورت نمی‌پذیرد زیرا بودجه در این مدت به صورت سه دوازدهم بوده تا دستگاه‌ها برای مخارجشان مثل حقوق پرسنل و... کسری نداشته باشند و در سه ماهه دوم نیز با توجه به بحث انتخابات بعید است که مجلس این مسئله را مطرح کند.
               
عزت‌الله یوسفیان ملا با اشاره به موضوع اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها و مبلغ جدید یارانه‌ها در لایحه بودجه 92 گفت: طبق قانونی که امسال در مجلس تصویب شد، اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها در سال جاری متوقف شد اما این مساله دلیلی بر عدم اجرای این طرح در سال 92 نیست و قطعا فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها در سال 92 اجرا خواهد شد.

وی افزود: مسئله قابل توجه این است که آیا فاز دوم هدفمندی در نیمه اول سال 92 اجرا می‌شود و یا در نیمه دوم سال که این مسئله در کمیسیون مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

یوسفیان‌ملا تصریح کرد: قطعا اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها در سه ماه اول سال 92 صورت نمی‌پذیرد زیرا بودجه در این مدت به صورت سه دوازدهم بوده تا دستگاه‌ها برای مخارجشان مثل حقوق پرسنل و... کسری نداشته باشند و در سه ماهه دوم نیز با توجه به بحث انتخابات بعید است که مجلس این مسئله را مطرح کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: آنچه مسلم است این است که در شش ماهه دوم سال 92 باید فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها اجرا شود تا وقفه‌ای پیش نیاید البته قبل از اجرا باید نواقص فاز اول را رفع و آنچه که به اتمام نرسیده تکمیل شود زیرا هنوز فاز اول به صورت کامل اجرا نشده و کسانی که در راستای اجرای فاز دوم هدفمندی شعار می‌دهند باید به این مسئله توجه داشته باشند که بخش‌های مهمی از فاز اول مانند سهم صنعت، کشاورزی، بهداشت و درمان و ... هنوز اجرا نشده است لذا ممکن است مجلس برای تکمیل فاز اول هدفمندی در شش ماهه اول سال تاکید کرده تا برای اجرای فاز دوم در شش ماهه دوم سال موافقت کند.

نماینده آمل و لاریجان در ادامه با اشاره به مبلغ تعیین شده یارانه‌ها در لایحه بودجه 92 گفت: در مورد افزایش مبلغ یارانه‌ها رقم در لایحه بودجه 92 ذکر نشده اما با توجه به میزان تورم و پایین آمدن ارزش پول ملی باید این مسئله را قبول کرد که مبلغ فعلی یارانه‌ها قابل توجه نیست و باید به این نکته توجه کرد که در صورت افزایش این مبلغ، مابه‌التفاوت آن باید از افزایش حامل‌های انرژی و مردم اخذ شود.

وی ادامه داد: دولت کمکی را پرداخت کرده که این کمک ناشی از درآمد حامل‌های انرژی نیست ولی قطعا و یقینا رقم پرداخت یارانه‌ها در سال جدید باید از محل درآمد افزایش قیمت حامل‌های انرژی باشد یعنی قیمت بنزین، نفت کوره، نفت خام و مازوت و ... افزایش یابد تا بتوان یارانه‌ها را افزایش داد.

یوسفیان‌ملا در ادامه تصریح کرد: مسئله دیگر این است که خانوارهای دهک‌های بالای جامعه را از دریافت یارانه حذف کرده تا با درآمد ایجاد شده بتوان مبلغ بیشتری پرداخت کرد.

وی در پایان خاطر‌نشان کرد: اگر افزایش قیمت یارانه‌ها باعث افزایش قیمت بازار شود، مجلس در اجرای این طرح تردید می‌کند زیرا جایز نیست که گرانی از سمت دولت هم بخواهد اتفاق بیافتد.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: jyc.ir

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد