مالیات 800 میلیونی سرمربی سابق پرسپولیس؟!


 مالیات 800 میلیونی سرمربی سابق پرسپولیس؟!
مدیر برنامه‌های افشین قطبی در تهران گفت: مگر قطبی چقدر پول گرفته که بخواهد ۸۰۰ میلیون مالیات بدهد.



جام نیوز:مهدی حاج‌باقردر مورد نامه‌ای که فدراسیون فوتبال ایران به افشین قطبی زده است گفت: فدراسیون فوتبال ایران نامه‌ای که از طریق اداره کل مالیات نوشته شده را برای افشین قطبی ارسال کرد و در آن اعلام شده تا ایشان وضعیت مالیاتی خود را روشن کند. تمام اسناد و مدارکی که قطبی دارد دال بر 2 موضوع است. موضوع اول مربوط به قرارداد او با پرسپولیس است . بر طبق این قرارداد و بر اساس بند 8 آن به صراحت اعلام شده تمامی مالیات قطبی بر برعهده باشگاه پرسپولیس است.

 

وی افزود: این موضوع حتی در زمان آقای سعید‌لو مطرح شد و قرار بر این بود که اداره تربیت بدنی پول مالیات را پرداخت کند و بعدا از حساب باشگاه پرسپولیس این مبلغ را کسر کنند.

 

حاج باقر تاکید کرد: بحث دوم مربوط به بدهی مالیاتی قطبی در زمان حضور در تیم ملی است. ایشان با تیم ملی یک قرارداد 6 ماهه و 1 ساله به مبالغ 500 و 800 میلیون تومان داشتند. زمانی که می خواستیم قرارداد را امضا کنیم به ما اعلام شد مالیات را باید خودتان پرداخت کنید که این موضوع را نپذیرفتیم به همین خاطر چون مالیات قرارداد قطبی 5 درصد می‌شد و مبلغ آن چیزی در حدود 40 میلیون تومان بود قرار شد 50 میلیون به قرارداد او اضافه کنند تا از همان مبلغ مالیات آن پرداخت شود. با این شرایط قرارداد ما در سال دوم 850 میلیون تومان شد.

 

وی افزود: بعد از این مسائل به ما گفتند مالیات قطبی 200 میلیون تومان است که به اداراه مالیات رفتم گفتم چرا این مبلغ زیاد مالیات ما شده است. به ما اعلام کردند چون در قرارداد ایشان ماشین، خانه و غذا نیز قید شده است مالیات این مبلغ می شود  در حالی که ماشین در اختیار قطبی متعلق به فدراسیون فوتبال بود و همه اعضا از آن استفاده می‌کردند. قطبی در آن زمان هم در هتل آکادمی استقرار داشت و خانه‌ای برای او نگرفته بودند. این موضوع را به اداره مالیات اعلام کردیم و قرار بود اصلاح شود. حتی خود آقای کفاشیان هم در صحبتی که با مامور اداره مالیات داشتند این موضوع را اعلام کردند. قرارشد این را اصلاح کنند چون در پرداخت به ما 5 درصد کم شده بود و مالیاتمان را باید می دادند. حالا دیگر ما باید چه مالیاتی پرداخت کنیم.

 

مدیر برنامه‌های افشین قطبی در ایران خاطرنشان کرد: نامه‌ای که اداره مالیات زده و از طریق فدراسیون به دست قطبی رسیده است در آن نوشته شده مالیات ایشان 800 میلیون تومان است مگر ایشان چقدر دریافت کردند که اکنون این رقم نجومی را باید پرداخت کنیم. نمی‌دانیم باید از که کمک بخواهیم و کجا فریاد بزنیم. حالا می‌گویند قطبی اگر به ایران بیاید ممنوع‌الخروج می‌شود معلوم است که دیگر ایشان به ایران سفر نمی‌کند. انسانیت حکم می کند چون این موضوع در قرارداد بوده باید خودشان پرداخت کنند. یک زمان او در سن نوجوانی از ایران خارج شد و 30 سال بعد برای خدمت به فوتبال به ایران بازگشت حالا دیگر ما با این کارهایمان نمی گذاریم ایشان به ایران بیایند.

 

وی در پاسخ به این سوال که چرا آنقدر مبلغ مالیات افشین قطبی زیاد شده است عنوان کرد: در روز اول مالیات 200 میلیون بوده و الان به آن جریمه تعلق گرفته و به این رقم نجومی تبدیل شده است. اسناد و مدارکی داریم و در جلساتمان این موضوع را بیان خواهیم کرد اما اگر چنین ادعایی رفع نشود می‌توانیم از طریق مراجع قضایی فیفا این موضوع را پیگیری کنیم. در سال اول حضور قطبی در پرسپولیس مسئله مالیات وجود داشت که پرداخت شد. در سال دوم همین بند را در قرارداد گذاشتیم و این کشمکش ها به وجود آمد بعد از زمان مصطفوی و در زمان  در زمان بازگشت کاشانی بود. مالیاتمان در زمان تیم ملی هم پرداخت شده و به هیچ وجه بدهکار نیستیم.

 

حاج‌باقر تاکید کرد: از رویانیان می‌خواهیم به من وقت بدهد تا در جلسه ای با ایشان در مورد این مسئله توضیح بدهم. دنبال این هستیم تا ایشان را از نزدیک ببینیم و نمی‌خواهم با رئیس امور مالی و حقوقی باشگاه در این ارتباط صحبت کنم. خوشبختانه دربدفتر آقای کفاشیان هم همیشه باز است و می‌توانیم با ایشان دیدار داشته باشیم و در این ارتباط صحبت کنیم.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
منبع:jamnews.ir

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد