اصغر فرهادی یک جایزه بین‌المللی دیگر گرفت


اصغر فرهادی یک جایزه بین‌المللی دیگر گرفت
انجمن منتقدان فیلم استرالیا به تازگی جایزه بهترین فیلم خارجی را به فیلم سینمایی «جدایی نادر از سیمین» اصغر فرهادی اهدا کرد.


در حالیکه بیش از دو سال از ساخت فیلم «جدایی نادر از سیمین» برگزیده‌ی اسکار فیلم خارجی می‌گذرد، انجمن منتقدان فیلم استرالیا برگزیدگان ششمین دوره جوایز سالانه خود را اعلام کرد و آخرین ساخته‌ی به نمایش درآمده اصغر فرهادی،جایزه بهترین فیلم خارجی را گرفت.

طبق اعلام محمد اطبایی پخش‌کننده بین‌المللی سینمای ایران «این جایزه صد و ششمین جایزه بین‌المللی اصغر فرهادی محسوب می‌شود. او تاکنون 3 جایزه برای "رقص در غبار"، 7 جایزه برای "شهر زیبا"، 7 جایزه برای "چهارشنبه سوری"، 12 جایزه برای "درباره الی"، 76 جایزه برای "جدایی نادر از سیمین" و یک جایزه رسانه اروپا و در مجموع 106 جایزه در خارج از کشور دریافت کرده است.

فیلم "جدایی..." در 93 جشنواره جهانی به روی پرده رفته و در 47 کشور مختلف نیز به نمایش عمومی درآمده است، نکته جالب توجه نمایش عمومی "جدایی..." در کشورهایی مانند کویت، چین، هند، ایسلند، اسلوونی، استونی و استقبال مخاطبان در آمریکا، فرانسه، آلمان، برزیل و استرالیا است.

جایزه اخیر اصغر فرهادی صد و پنجاه و هشتمین جایزه بین المللی سینمای ایران در سال جاری و دو هزار و چهار صد و شصت و چهارمین جایزه جهانی تاریخ سینمای ایران است.»

فیلم «جدایی نادر از سیمین» پیش از حضور موفقیت آمیزش در عرصه‌ی بین المللی در ایران نیز جوایز زیادی دریافت کرد که از جمله این جوایز می‌توان به جایزه بهترین کارگردانی،فیلم نامه،فیلمبرداری،صدابرداری و بهترین فیلم از نگاه تماشاگران جشنواره‌ی فیلم فجر و بهترین فیلم،کارگردانی، فیلم نامه و بازیگر نقش مکمل مرد در جشن خانه سینمای ایران اشاره کرد.

اصغر فرهادی این روزها مشغول تدوین نهایی جدیدترین ساخته‌ی سینمایی‌اش «گذشته» در فرانسه است.
 
 
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir
 
 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد