بهترین راه برای بهبود رابطه بین شما و همسرتان چیست؟


بهترین راه برای بهبود رابطه بین شما و همسرتان چیست؟
وقتی با همسرتان حرف می زنید از جبهه گرفتن و متهم کردن او جدا" خودداری کنید. متهم کردن فقط تنش ایجاد می کند و باعث می شود که فضای لازم برای صادق بودن از بین برود و همسرتان نتواند صادقانه حرف بزند.



ازدواج بسیار پیچیده تر از آن است که بسیاری از ما فکر می کنیم . داشتن یک ازدواج موفق و شاد مستلزم تلاش، تعهد و توجه است. ۵۰ درصد ازدواج هایی که در آنها عروس ۲۵ ساله و یا بزرگتر است با شکست مواجه می شود . شما می توانید با بهبود مهارتهای خود برای ارتباط برقرار کردن با همسرتان ، شانس بیشتری برای داشتن یک ازدواج موفق داشته باشید.
واضح و روشن حرف بزنید
وقتی شما کاملا" واضح و بدون هیچ کنایه ای صحبت می کنید همسرتان احساس می کند راحت تر می تواند با شما ارتباط برقرار کند. این به بهبود روند ارتباط شما و همسرتان خیلی کمک می کند . وقتی همسر شما به اندازه کافی احساس راحتی کند می تواند صادقانه حرف بزند و دیگر نگران نخواهد بود که اگر واقعیت را بگوید شما عصبانی و ناراحت خواهید شد. انجام این کار ممکن است سخت باشد اما ارزش امتحان کردن را دارد. همسرتان حتما" از این روش استقبال خواهد کرد.
جبهه نگیرید و همسرتان را متهم نکنید
وقتی با همسرتان حرف می زنید از جبهه گرفتن و متهم کردن او جدا" خودداری کنید. متهم کردن فقط تنش ایجاد می کند و باعث می شود که فضای لازم برای صادق بودن از بین برود و همسرتان نتواند صادقانه حرف بزند. وقتی یکی از طرفین دیگری را متهم می کند ، طرف مقابل جبهه می گیرد و به جای اینکه روی موضوع اصلی تمرکز کند سعی می کند به هر طریقی از خودش دفاع کند.
وقتی همسرتان صحبت می کند ، فقط گوش کنید
گوش کردن یکی از بهترین کارهایی است که شما می توانید برای همسرتان انجام دهید .وقتی به حرفهای همسرتان با دقت گوش می کنید و حرف او را قطع نمی کنید در واقع به او نشان می دهید که خواسته ها و نظرات او برایتان مهم است.به نوبت صحبت کنید و قبل از اینکه حرف زدن را را شروع کنید اجازه بدهید همسرتان همه آن چیزهایی که در ذهنش است را بگوید.
سعی کنید مسائل را از دیدگاه او ببینید
اگر بتوانید مسائل را از دید همسرتان ببینید خیلی خوب است و به رابطه شما خیلی کمک می کند اما متاسفانه این کار خیلی سخت است. برای این کار باید بتوانید از قالب خود بیرون بیایید و خودتان را جای فرد مقابتان بگذارید. این کار باعث می شود که بتوانید احساس او را درک کنید و علت کارهایش را بفهمید . وقتی شما او را درک کنید حتی می توانید با او همدردی کنید و در نتیجه ارتباط برقرار کردن با او برایتان خیلی راحت تر می شود.


گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle.com
منبع : aftabir.com

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد