احتمال لغو فروش خدمت سربازی مشمولان خارج از کشور

احتمال لغو فروش خدمت سربازی مشمولان خارج از کشور

مشمولان خارج از کشور
جانشین اداره منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح، از بررسی طرحی خبر داد که به موجب آن فروش سربازی برای مشمولان خارج از کشور متوقف می‌شود.



سردار موسی کمالی در این باره گفت: در حال حاضر آن دسته از افراد ذکور ایرانی مقیم خارج از کشور که تا پیش از پایان سال 82 از کشور خارج شده‌اند، می‌توانند نسبت به خرید خدمت سربازی خود اقدام کنند.

به گفته جانشین اداره منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح، آن دسته از دانشجویانی که تا پایان شهریور 85 اقدام به خروج از کشور کرده‌اند، تنها می‌توانند به کشور تردد کنند اما نمی‌توانند نسبت به خرید خدمت سربازی خود اقدام کنند.

وی ادامه‌داد: در حال حاضر این افراد می‌توانند سالانه یکبار، حداکثر به مدت سه ماه به کشور تردد کنند و نگرانی نیز از بابت دستگیری نداشته باشند.

جانشین اداره منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح همچنین درباره آن دسته از افراد عادی که از سال 83 از کشور خارج شد و نیز دانشجویانی که پس از سال 85 از کشور خارج شده‌اند، نیز گفت: در حال حاضر اگر این افراد وارد کشور شوند، اجازه خروج مجدد به آنان داده نخواهد شد و باید به خدمت سربازی بروند.

کمالی با بیان اینکه مهلت اجرای مقررات ذکر شده تا پایان سال 90 بود به ایسنا گفت: در حال حاضر شرایط همانند سال گذشته است، اما مشغول بررسی طرحی هستیم که به موجب آن امکان خرید و فروش خدمت مشمولان خارج از کشور همچون داخل کشور متوقف شود.

وی با اشاره به احتمال متوقف‌شدن بحث فروش سربازی برای مشمولان خارج از کشور نیز به ایسنا گفت: با توجه به این که در حال حاضر شرایط مانند سال گذشته است، توصیه می‌شود مشمولان مقیم خارج از کشور دارای شرایط بهره‌مندی از خرید خدمت سربازی هرچه سریع‌تر به نمایندگی‌های جمهوری اسلامی در کشور محل اقامتشان مراجعه کنند.

جانشین اداره منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح همچنین درباره وضعیت مشمولان مقیم خارج از کشور در صورت توقف طرح فروش خدمت سربازی نیز اظهارکرد: در حال حاضر طرحی در حال بررسی است که در صورت تصویب این افراد بتوانند تا ظرف سه بار در طول سال با مهر ورود و خروج در گذرنامه‌شان به کشور تردد کنند.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: isna.ir

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد