روایت مشایی از «پرتاب کفش به احمدی‌نژاد»

روایت مشایی از «پرتاب کفش به احمدی‌نژاد»

 روایت مشایی از «پرتاب کفش به احمدی‌نژاد»
رییس دبیرخانه جنبش غیرمتعهدها در جریان سفر رییس‌جمهور به مصر عضو فعال هیات همراه ایرانی بود که در اکثر برنامه‌ها احمدی‌نژاد را همراهی می‌کرد.


ایسنا:رحیم مشایی در پایان سفر رییس‌جمهور به مصر در گفت‌وگو با ایسنا، به بیان اهمیت این سفر که بابازتاب‌های خارجی فراوانی همراه بود، همچنین برخی از موارد حاشیه‌ای آن پرداخت.

گزیده سخنان مشایی به این شرح است:

  • یکی از دلایل اهمیت سفر رییس جمهور ایران به مصر این است که بعد از قطع روابط دیپلماتیک بین ایران و مصر بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این اولین سفری است که یک رییس‌جمهور ایرانی به مصر انجام می‌دهد و این موضوع برای دو ملت و همچنین جهان اسلام و سطح بین‌الملل بسیار مهم است، چنانکه رسانه‌های مهم جهانی، منطقه‌ای و همچنین دو کشور در حجم بالایی به این سفر توجه داشتند.
  • حضور رییس‌جمهور در مصر می‌تواند زمینه‌ساز شکل‌گیری یک قدرت فوق‌العاده بزرگی بین ایران و مصر در منطقه باشد و آقای احمدی‌نژاد در این سفر با وجود این‌که این سفر یک سفر دوجانبه نبود تلاش کرد تا حد مقدور در جهت بسترسازی مناسبات بین دو کشور اقدام کند.

جزییات دیدار احمدی‌نژاد با شیخ الازهر

  • در ابتدای این جلسه رییس دانشگاه الازهر احساساتشان را از دیدار با رییس‌جمهور بیان کردند و اعلام کردند که ایشان مرد بزرگی است و در عین سادگی، پرجاذبه و قدرتمند است، در ادامه ایشان توضیحاتی درباره‌ی دانشگاه الازهر دادند و تعدادی از اساتید این دانشگاه را که بعضی از آنها در مورد فرهنگ و علوم انسانی و ایرانی تحقیقاتی کرده بودند، معرفی کردند، از جمله دو تن از اساتید برجسته‌ی این دانشگاه که تحقیقاتی در مورد صدرالمتألهین شیرازی و شیخ طوسی انجام داده بودند و این نشان‌دهنده‌ی ظرفیت بزرگ ایران است.
  •  در این دیدار بر ضرورت اتحاد بین شیعه و سنی تاکید شد. هم‌چنین بر ضرورت پرهیز از اختلاف تاکید شد و این‌که باید در راستای وحدت حرکت کنیم و وحدت بین مسلمین را افزایش دهیم.
  • در این جلسه رییس‌جمهور علاوه بر ضرورت تاکید بین مسلمین اظهار داشتند ما برای این‌که شاهد وحدت بین مسلمین باشیم، باید افق‌های بلندتر و اهداف بلندتر را مورد توجه قرار دهیم و کشورها و گروه‌های اسلامی به اهداف بلندتر توجه داشته باشند؛ چرا که عدم توجه به این اهداف بزرگ و مسوولیت اصلی باعث ایجاد نگاه پایین و بعضا تنگ‌نظری می‌شود و در این تنگ‌نظری‌ها اختلافات زیاد می‌شود.

ماجرای پرتاب کفش

  • ما کاملا فیلم را بررسی کردیم، آنها از قبل طراحی کرده بودند و دوربین آماده بود که یک صحنه ایجاد کند و بعد فیلم آن را بگیرند و پخش کنند.
  • ما تصاویر را بررسی کردیم و دیدیم اصلا کفشی پرتاب نمی‌شود و دست آن فردی که در برخی از رسانه‌ها دائما پخش می‌شود، فاصله‌اش با آقای احمدی‌نژاد یک متر بیشتر نیست و اگر کفشی پرتاب می‌شد با توجه به فاصله کمی که وجود داشت به آقای رییس‌جمهور می‌خورد و در واقع باید او را می‌زد.
  • در واقع آنها این صحنه را طراحی کرده بودند تا از آن استفاده کنند تا خبر حضور احمدی‌نژاد و استقبالی که از وی شد را در مصر را تحت تاثیر و تحت الشعاع قرار دهد و ذهن‌ها را از این حادثه بزرگ منحرف کنند.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: isna.ir
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد