آمادگی دمشق برای گفت‌وگوی بدون پیش شرط با مخالفان اسد

آمادگی دمشق برای گفت‌وگوی بدون پیش شرط با مخالفان اسد

گفت‌وگو با مخالفان اسد
وزیر اطلاع‌رسانی سوریه با تاکید بر ضرورت توقف قاچاق سلاح به این کشور و تعهد کشورهای منطقه مبنی بر توقف این روند از آمادگی دمشق برای آغاز مذاکرات بدون پیش شرط با مخالفان خبر داد.


به گزارش شبکه المنار، عمران الزعبی، وزیر اطلاع‌رسانی سوریه عنوان کرد که کشورهای منطقه باید به تعهدات خود مبنی بر توقف قاچاق سلاح و ارسال افراد مسلح به سوریه پایبند باشند.



الزعبی همچنین گفت: «باب گفت‌وگوها برای هر شهروند سوری باز است و آنها می‌توانند نزد ما بیایند و گفت‌وگو کنند اما زمانی که از گفت‌وگو سخن می‌گوییم منظورمان گفت‌وگوی بدون پیش شرط و با مشارکت همگان است. در این گفت‌وگوها کسی و یا فردی به حاشیه رانده نمی‌شود.»

چندی پیش معاذ الخطیب رهبر ائتلاف مخالفان سوریه  با اعلام ضرب الاجل به نظام حاکم سوریه تا روز یکشنبه گفته بود که آماده است در صورت آزادی زنان بازداشت‌شده و اجرای دیگر شروطش با نظام حاکم سوریه مذاکره کند.

وزیر اطلاع رسانی سوریه درباره روند مذاکرات مورد نظر دولت این کشور عنوان کرد: «گفت‌وگوها در مرحله نخست باید طیف وسیع‌تری از سوری‌ها را در بر بگیرد و ما تلاش خود را برای برگزاری کنفرانس مذاکرات ملی به کار می‌گیریم و آماده‌ایم تا از همگان و کسانی که سلاح خود را زمین گذاشته‌اند دعوت به مشارکت در این مذاکرات کنیم.»

از سوی دیگر فیصل المقداد معاون وزیر خارجه سوریه روز گذشته در واکنش به ضرب العجل احمد معاذ الخطیب رئیس ائتلاف مخالفان سوری، اعلام کرد هر دعوت به گفتگویی باید غیرمشروط باشد و دمشق از همه کسانی که سلاح خود را بر زمین می گذارند و به گفتگوها روی می آورند، استقبال می کند، اما برای شروع هر گفتگویی باید ابتدا تلاشهای مسلحانه متوقف شود.

وائل الحلقی نخست وزیر سوریه هم تاکید کرد: «سوریه بر اتخاذ تدابیر لازم برای شروع گفتگوهای ملی بر اساس برنامه زمانی مشخص اصرار دارد.»

در همین حال  از سوریه گزارش می رسد که نبرد سنگینی در منطقه "جوبر" دمشق درجریان است. منابع خبری دولت سوریه خبر داده اند که ارتش موفق شده است کنترل مناطق «کراش» و «میسون» را به دست بگیرد و در عملیات توپخانه‌ای ارتش در مناطق مجاور کراش ارتش موفق شد چندین پایگاه مخالفان مسلح در منطقه «طیبه» و «المخفر القدیم» را از بین ببرد. ارتش همچنین شمار نیروهای خود در منطقه ساحه العباسین را افزایش داده است.

بشار اسد نیز امروز (شنبه) دستور ایجاد دو وزارتخانه جدید را تحت عنوان "وزارت امور اجتماعی" و "وزارت کار" صادر کرد.

در کنار این دستور، رئیس‌جمهوری سوریه حسین فرزات به عنوان وزیر مسکن و توسعه عمرانی، حسین عرنوس وزیر مشاغل‌ عمومی، حسن حجازی وزیر کار، احمد القادری وزیر کشاورزی و اصلاحات زراعی، سلمان العباس وزیر نفت و ذخایر معدنی، اسماعیل اسماعیل وزیر امور دارایی، کنده الشماط وزیر امور اجتماعی انتخاب کرد.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: fararu.com

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد